2015. február 24., kedd

1 rész: A kezdetek

 Nem is tudom hol kezdjem...Talán a legelején...Minden Kaliforniában kezdődött. Egy nyugodt napnak indult. Otthon ültem és tvt néztem. Minden a megszokott módon zajlott, addig a percig ameddig a tv-ben nem jelent meg hirtelen egy hír, miszerint egy újfajta járvány tört ki és elemésztette New York utcáit. Ahogy a hírekben fogalmaztak furcsa emberszerű lények jelentek meg és figyelmeztettek minket, hogy ha tehetjük ne menjünk NY.-ba mert veszélyes lehet és tovább terjedhet a fertőzés. Mivel nem utaltak konkrét "Lényekre" ezért úgy gondoltam rákeresek, hogy mi is folyik itt. A világhálót elözönlötték a hírek miszerint itt a vég és menekülnünk kell Európába mivel ott még nem tört ki a járvány. De hogy milyen járvány? Minden oldal másképp írta le őket. Vannak akik csak szörnyetegeknek nevezik őket de vannak akik különböző beceneveket adnak nekik, de persze akadnak akik konkrétan utalnak a fajra. A fajra amit eddig csak filmekben láthattunk és amiről eddig csak  könyvekben olvashattunk. A zombikra. Meg voltam rémülve és nem tudtam mi tévő legyek, így próbáltam összegyűjteni mindent amire csak szükségem lehet ha esetleg menekülni kell. A kocsim csomagtartójába tettem egy rakat vizes flakont elegendő mennyiségű konzervet, sátrat ha esetleg arra fordul a sor, hogy találok egy olyan helyet, ahol letelepedhetek és nagyon sok olyan dolgot, ami a túléléshez szükséges. Felkészültem a legrosszabbra ami bekövetkezhet.

Hetek teltek el a vírus kirobbanása óta és a fertőzés egészen bekebelezte az államokat. Először a környező államok, majd egészen Texas vonaláig terjedt a fertőzés. A városban nagy volt a nyüzsgés mindenki ugyanazokat a dolgokat próbálta beszerezni mint amiket én pár héttel ezelőtt. Mondhatni káosz alakult ki egész Kalifornia területén. Voltak, akik bunkereket ástak, hogy legyen hova bújni ha arra kerül a sor, de voltak, akik elbarikádozták a házukat, vagy épp az egész telküket vették körül kerítéssel. Próbáltam nyomon követni a eseményeket de gy idő után minden megszűnt. A hírek már egyre ritkábban mentek a mobilok egyre ritkábban működtek, nem lehetett használni az internetet, csak nagyon kevés számítógépen. Az emberek féltek. És a baj az volt, hogy volt is mitől. A vírus már Arizonát és Nevadát is bekebelezte. Nevadában már a határokon is elterjedt a kór. Nem kaptunk híreket lassan, már semmiről. És akkor megtörtént.

A fertőzés behatolt Kaliforniában. A tehetősebbek gépekre szálltak és Hawaiira mentek, hogy új életet kezdjenek, egy ismeretlen városban. A legtöbben autóba ültek és minél messzebb mentek a határoktól, vagy az immáron fertőzött településektől. Én a házamat körülvett kerítésemet javítgattam, mikor egyszer csak megpillantottam valami újat, valami különlegeset, valami furcsát amit eddig még sohasem láthattam max. képeken. Igen. Ez az volt amit eddig nem akartam látni és most mégis. Megtörtént. Megláttam az első élőhalottat. Elég megrázó élmény volt. Bőre barnás és rohadt volt. Ruhája szakadt. Lehetett látni, hogy hol harapták meg. A lábán sok helyen a csont látszott. Mikor közelebb jött (kb két háznyira lehetett tőlem) láttam, hogy egy nő volt. Hirtelen egy kislány jelent meg egy kerítés nélküli kertben. Mikor meglátta a lényt sikítani kezdett. Észrevette. Kb 3 méterre lehetett a kislánytól, mikor a futni próbált, de elesett. Ekkor már, úgy éreztem tennem kellene valamit, de nem tudtam mit. Az ösztöneimre támaszkodtam és a kezemben lévő kalapáccsal a járkálónak estem. Gondoltam, hogy neki is van szíve így a szívébe vágtam a kalapácsomat. Mindhiába..Nem használt. A kislány egyre jobban sírt. Én pedig a zombival küzdve próbáltam menteni az életét és az enyémet is. Fejbe vágtam a "fegyveremmel" és ekkor összeesett, vagy meghalt, vagy nem is tudom...élőhalott, vagy mi, akkor már meghalt nem?  Leereszkedtem a földre és megvigasztaltam a kislányt. Nem csak ő, de én is megrémültem. Mi lett volna, ha nem tudom megölni. Mi lett volna, ha engem is megfertőz. Kérdések hada kavargott a fejembe, amikre válaszokat akartam.

2 megjegyzés:

  1. Na,szóval akkor itt írom a kritikát, mert csak. Valószínűleg, mert elolvastam,aztán ez volt a legközelebbi megoldás. Tudom, hogy a design még változtatva lesz, mivel én fogok segíteni azt hiszem. Viszont az a csillagos háttér tényleg nem illik ehhez az egészhez, akkor legalább rakj be valami egyszínűt. A fontosabbakban majd úgyis segítek, már, ha ráérsz majd. Mondtad, hogy hasonló, mint a The Walking Dead. Nos, ezt egyenlőre nem tudom megállapítani mennyire, mivel (még) nem láttam. Szóval fogalmam sincs mennyi hasonlóság van, ezzel csak arra akartam célozni, hogy próbálj meg minél kevesebbet úgy írni, mint ami a filmben történik, mert az már másolásnak minősül. Úgy pedig nem sok olvasód lesz, ha mindent leírsz ugyanúgy szóról szóra. Amúgy jó. Nekem tetszik, csak írd le részletesebben a dolgokat. Miket gondol a lány, mit érez, mit cselekszik. Ezt mind pontosan, hogy az olvasó beletudja magát képzelni a szereplő helyébe. A rengeteg pontozást felejtsd el írás közben. Nem illik ide. Olyan, mintha hirtelen megakadna. Ezzel nem hagyod élvezni történéseket. Úgy is letudod írni a dolgokat, ha normálisan mondatba foglalod. Hidd el, akkor sokkal jobb és élvezhetőbb lesz az egész sztori. Valamint még egy nagyon fontos hiba, amit muszáj megemlítenem. Vesszők, vesszők vesszők. Ez így olyan, mintha mindent elhadarnál egy levegővétel nélkül. Írd meg wordbe, ott jelzi az ilyesfajta hibákat. Aztán átmásolod és ennyi. Összességben nem rossz, az írásmódod tetszik és maga a történet is. Illetve remélem nem sértettelek meg, nagyon belejöttem ebbe a kritikaírásba és ezzel is csak segíteni akartam :D.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm a visszajelzést :) Ezeken a hibákon igyekszek változtatni, új vagyok még ebben a dologban :) Igen említettem, hogy hasonló lesz mint a TWD, de ez azóta változott. Holnap mindent elmondok :) Még egyszer köszi és nem bántottál meg nyugi :)

      Törlés